Tuesday, January 23, 2007

Visnapuu ja pärastlõuna

Käisime3 korra Eedenis nüüd, pannkoogiisu oli, pannkoogipraadja oli kurb, tal oli vist mure, aga ma ei saa kõiki aidata.
Wee! Uudistes näidati mingit venda, kellel sillapiire jala otsast lõikas, paras talle, roolijoodik.
Pluum luges täna meile lahedat teksti tarkusest, ma laenan talt homme seda raamatut, viimased tunnid jäid ka täna ära, ma tulin koju ja magasin selle aja.
Väljas on külm, mul on soojemat mantlit vaja.
Õppima peaks. Oeh.


Ärge tapke inimestt

Mul on valus ja häbi.
Sel a’al, mil ma magasin, tapeti inimest,
Mil ma katsin end vaibaga, poodi inimest,
Süda pisteti läbi.

Mul on valus ja häbi.
Kuidas heidan magama, jättes inimest,
Kui ma tean, et puvvakse jälle inimest,
Süda pistetaks läbi.

Lauliku prohveti suu läbi
Tahan hüüda: ärge tapke inimest!
Järelejätmata hüüda: kaitske inimest.
Mul on valus ja häbi.

Selle teotuse läbi
Kuidas olen alandet, kui te tapate,
Kuidas olen veel teiega, kui te tapate,
Pistate südame läbi.

Mul on valus ja häbi.
Võin ma ka ütelda, tapke inimest?
Võin ma ka õigeks pidada tappa inimest,
Süda torgata läbi.

Hirmsa jõleduse läbi
Olete te petetud tapma inimest.
Tean ühte ma, ärge tapke inimest!
Mul on valus ja häbi.


Sireli

Sireli torkas püssirauda.
Sireli, sireli.
Palju on sõpru langend hauda.
Sireli.

Sirelin seisis, valvas vaenlast.
Sireli, sireli.
Sirelit kevad puistab kaenlast.
Sireli.

Sirelit kodu akna taga.
Sireli, sireli.
Sirelit Eo! uinu, maga!
Sireli.

Sirelin sõda, sirelit kanda.
Sireli, sireli.
Sireli raua vastu anda?
Sireli.

Sireli torkas püssirauda.
Sireli, sireli.
Palju on sõpru langend hauda.
Sireli.

Sirelit kodu! Sireli tarju!
Sireli, sireli!
Sirelin kodu
- sõduri varju!
Sireli.

Sirelist õnne! Kakskorda neli.
Sireli, sireli.
Sirelit sulle võõras ja veli!
Sireli.

Käisin korra ERNI- lleheküljel, mulle Visnapuu nii väga ei meeldigi, aga viimasel ajal on mõned luuletused mind kummitama hakanud, võibolla suudan kunagi ka midagi tarka kirjutada.

No comments: